آب کردن شکم در طی مدت کوتاهی، مثلا 6 هفته کار غیر ممکنی نیست، به شرط آن که به توصیه های ماعمل کنید. اغلب مردم چه زن و چه مرد با مشکل تجمع چربی در ناحیه شکم مواجه هستند و مدام می خواهند این عضو خود را پنهان کنند.

بیشتر آن ها تصور می کنند با حرکات ورزشی که به ناحیه شکم و پهلو فشار می آورد از شر چربی های شکم و پهلو خلاص خواهند شد؛ در حالی که این طور نیست؛ برای آب کردن چربی های شکم و پهلو می بایست ورزش هوازی انجام بدهید.

دویدن، راه رفتن، شنا، دوچرخه سواری، اسکیت و ... از بهترین ورزش های هوازی به شمار می آیند. اما انجام این ورزش ها به فضاهای خاصی نیاز دارد. به همین علت اغلب مردم در باشگاه ورزشی و منازل از دستگاه های هوازی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی و... استفاده می کنند.

انجام ورزش شکم پس از تمرینات هوازی بسیار اثر بخش می باشد. برای این که سریع تر چربی های شکم خود را آب کنید، می بایست 3 کار هم زمان را انجام بدهید.

کوچک کردن شکم در 6 هفته

1- رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید؛ رژیم غذایی به معنای نخوردن و گرسنگی کشیدن نیست؛ بلکه فقط مواد سرخ کردنی چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنید، از خوردن مواد قندی مصنوعی مانند، شربت، آب میوه های غیرطبیعی و صنعتی، شکلات و... بپرهیزید، استفاده از مواد غذایی حاوی نشاسته مانند نان، برنج، سیب زمینی و... را به حداقل برسانید، آب بیشتر بنوشید(حداقل روزی 8 لیوان) و در میان وعده ها از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

2- ورزش هوازی را به صورت مستمر و منظم انجام بدهید؛ این کار نه تنها موجب تناسب اندام و چربی سوزی می شود؛ بلکه وضعیت قلبی- عروقی بدن را بهبود بخشیده و سیستم تنفسی را تقویت می کند.

با ورزش هوازی ضربان قلب بالا می رود؛ در نتیجه تنفس عمیق تر و تندتر می شود و اکسیژن رسانی به بدن افزایش می یابد؛ اکسیژن زیاد باعث می شود سوخت و ساز افزایش پیدا کند.

در این 6 هفته، هر هفته 5 روز و در هر جلسه 1 ساعت به انجام تمرینات هوازی بپردازید؛ بهتر است این فعالیت را با دو یا چند دستگاه ورزشی انجام بدهید. مثلا 20 دقیقه با تردمیل تمرین انجام بدهید، 20 دقیقه با دوچرخه ثابت و دوباره 20 دقیقه بر روی تردمیل به دویدن و راه رفتن مشغول شوید.

بهترین روش برای انجام تمرینات هوازی پیروی از شیوه تناوبی یا اینتروال است؛ در این روش می بایست 2 الی 3 دقیقه با نهایت توان و سرعت خود بر روی دستگاه تمرین انجام بدهید؛ سپس 1 دقیقه با آهسته راه رفتن یا آهسته رکاب زدن استراحت فعال داشته باشید و همین چرخه را تا پایان زمان تمرین تکرار کنید.

اگر 1 ساعت ورزش کردن مداوم برایتان سخت است، می توانید این کار را در 2 الی 3 وعده انجام بدهید. ورزش های متنوعی را می توان برای کاهش وزن انجام داد، اما در این بین راه رفتن سریع، دویدن و رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت کارآیی بیشتری دارد.

3- پس از تمرینات هوازی، تمرینات شکم انجام بدهید. چربی های شکم با رژیم غذایی و انجام تمرینات هوازی شل می شوند و با انجام ورزش شکم مانند دراز و نشست عضلات فرم پیدا می کنند و زیبا می شوند.

چنانچه به جز تردمیل دستگاه دیگری در اختیار ندارید می توانید ورزش دوچرخه را بدون دستگاه انجام بدهید؛ بدین ترتیب که بر روی زمین دراز کشیده پاها را بالا ببرید و با دوچرخه فرضی شروع به رکاب زدن بکنید؛ یعنی پاها را به شکل حرکت رکاب زدن در هوا به حرکت درآورید. این ورزش را در 3 نوبت 3 دقیقه ای انجام بدهید.انجام حرکت پای کرال در حالی که روی زمین بر روی یک طرف بدن خود دراز کشیده اید نیز می تواند موثر باشد.

به زودی سایز شلوارتان تغییر می کند و تاثیرات این تمرینات را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از افراد به دلیل نازیبا بودن چربی های شکم به آب کردن آن ها می اندیشند؛ اما باید بدانید این کار از نظر سلامتی نیز اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا چاقی شکمی بیماری زا ترین نوع چاقی شناخته شده است.

کسانی که به چاقی شکمی دچار هستند با افزایش سن احتمال بروز بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، بیماری های قلبی- عروقی، سرطان و ... در آن ها افزایش می یابد؛ ورزش بیش از زیبایی برای شما سلامتی به همراه می آورد؛ پس از همین امروز شروع کنید.